هیچ روش خاصی برای موفقیت همه استارتاپ ها وجود ندارد. اگر فکر می کنید که یک راه سنگ فرش شده و روشن برای همه کارآفرینان وجود دارد که با ورود به آن جا به راحتی می توانند به موفقیت برسند، سخت در اشتباه هستید!

در واقع رشد کردن و رسیدن به موفقیت در این بازار رقابتی پیچیده، به اندازه پریدن با یک جفت دمپایی ابری سخت و دشوار است. با توجه به بازار رقابتی امروزه و شرایط موجود، بهترین کاری که کارآفرینان برای راه اندازی یک استارتاپ موفق می توانند انجام بدهند، بهره گیری از تجربیات و شناخت ویژگی استارتاپ های موفق است.
نتایج حاصل از تحقیقات متوالی نشان می دهد که اگرچه کارآفرینان می توانند به طور گسترده ای در مجموعه مهارت های خود و صنایع مختلف متفاوت باشند، اما اغلب ویژگی استارتاپ های موفق در سطح جهان بسیار مشابه به یکدیگر هستند.
اگر صاحب 
ایده هستید و می خواهید یک استارتاپ موفق را راه اندازی کنید، در ادامه ۱۱ ویژگی استارتاپ های موفق که در کتاب توسعه شرکت دره سانتاکلاریتا به چاپ رسیده است را آورده ایم:

ویژگی استارتاپ موفق

۱۱ ویژگی استارتاپ های موفق

 

یک: یافتن خرابکاری و بی دقتی رقبا

آیا می توانید اشتباهات دیگران و فرصت های از دست رفته آن ها را ببینید و از این موقعیت پیش آمده به عنوان یک بازار بالقوه قدرتمند استفاده کنید؟ یکی از مهم ترین ویژگی های استارتاپ های موفق این است که نسبت نقاط ضعف رقبا و فرصت های به وجود آمده در بازار هدفشان بسیار هوشمند هستند.

 

دو: تمرکز عمیق بر هدف

صاحبان کسب و کار های موفق برای رسیدن به تمرکز عمیق تمرین می کنند. به طور مثال هرفردی یک مدت زمانی را با توجه به شناختی که از خودش دارد تعیین می کند و اگر موفق شد به صورت متوالی بروی هدفش تمرکز کند و حواسش پرت نشود برای خودش جایزه می خرد و برای دفعه بعدی این زمان را افزایش می دهد تا جایی که کامل بتواند به توجه و تمرکز عمیق به عنوان یک ویژگی فردی برسد

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82/