• انتخاب شبکه اجتماعی مناسب

این مورد بسیار مهم است. در انتخاب شبکه اجتماعی مناسب دقت لازم را به کار ببرید تا نتیجه مطلوب تری بتوانید بگیرید. باید توجه کنید مخاطب شما بیشتر در کدام رسانه حضور دارد. اگر به عنوان مثال بازار هدف شما در رسانه های اجتماعی مانند لینکداین حضور دارد باید فعالیت خود را در آن شبکه متمرکز کنید.
اگر مخاطب هدف شما تمایل دارد وقت خود را در تلگرام بگذراند و یا ساعت ها صرف می کند تا پست های اینستاگرام را مشاهده کند و در آنجا به دنبال خدمات یا کالای شما می گردد شما هم باید آنجا باشید.
یا اگر محتوای دیداری از کالا یا خدمت شما برای مخاطب شما جذاب تر است قطعا باید در اینستاگرام باشید. بنابراین هم به کالا یا خدمت خود توجه کنید و هم به مخاطب هدف خود که در کدام شبکه حضور بیشتری دارد. همچنین به نحوه مدیریت شبکه اجتماعی و تناسب فعالیت ها با ماهیت آن شبکه باید توجه داشت.

 مطالعه مطلب حمایت از استارت آپ پیشنهاد می شود.


• شکل دادن پرسونای مناسب

بازار هدف خود را شناسایی کنید و مخاطبان خود را قالب بندی کنید و مشخص کنید که چه کسانی را در این شبکه اجتماعی درصدد جذب و تحت تاثیر قرار دادن هدف قرار داده اید تا تولید محتوا در این شبکه ها را برای پرسونای مورد نظر خودت انجام دهید.
زیرا نمی توان با تولید محتوای عمومی، بازار هدف خاص خود را جذب کرد و باید تمرکز ویژه بر مخاطب خاص خود قرار داد.

 

• فعالیت مستمر و مداوم و در عین حال منظم

نکته مهمی که بسیاری از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا به آن بی توجه هستند همین نکته کلیدی است.
اگر قرار است در شبکه اجتماعی به صورت فعالانه حضور داشته باشید باید توجه کنید که فعالیت شما باید به صورت مستمر و مداوم باشد و نظم لازم را داشته باشد.
این که یک روز فعالیت پررنگی داشته باشید و چند روز هیچ فعالیتی نداشته باشید هیچ سودی ندارد و مخاطب روی شما حساب باز نخواهد کرد.

 

• توانایی برقراری ارتباط با مخاطب

باید بتوانید زبان مخاطب خود را شناسایی کرده و با وی ارتباط موثر و مستمری برقرار کنید و مخاطبان را وادار کنید به مطالب شما واکنش نشان داده و با شما همراهی کنند تا بعدها بتوانید آن مخاطبان را به مشتریان خود تبدیل کنید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c/