بعد از پرداختن به معنی استارت آپ، باید به این نکته اشاره کرد استارت آپ ها اصول اساسی دارند که شامل موارد زیر است:

 

– سریع راه اندازی می شوند

اخذ تصمیم و تغییر اولویت ها در این نوع کسب و کار به سرعت انجام می شود. رشد و گسترش کسب و کار در یک زمان محدود است و همه چیز در یک استارت آپ سریع اتفاق می افتد.

 

– بنیانگذاران

علی رغم این که تیم، تاثیر قابل توجهی بر این نوع کسب و کار دارد، اما یک استارت آپ مخلوق بنیانگذارانش است که معمولا شامل یک یا سه نفر از افرادی است که در فعالیت های این کسب و کار نقش اساسی و کلیدی دارند. بنیانگذاران این نوع کسب و کار، ایده ای دارند که می خواهند با اجرای آن تغییراتی در یک بازار ایجاد کنند و متعهد هستند که این ایده را به انجام برسانند.

 

– سرمایه گذاری

استارت آپ ها تمایل دارند که خودشان بر روی کسب و کار سرمایه گذاری کنند یا در برخی موارد سرمایه هایی از شرکا و سرمایه گذاران دیگر مانند شتابدهنده ها جذب کنند.

 

– دیدگاه جهانی

یکی از تفاوت های کلیدی یک استارت آپ و یک کسب و کار کوچک در این است که استارت آپ، ایده ای دارد که می تواند در سطح جهانی به کار گرفته شده و بازاریابی شود. در مقابل، کسب و کارهای کوچک، به یک منطقه یا بازار خاص محدود هستند. این دلیل این نکته است که چرا بسیاری از استارتاپ ها سازمان های وابسته به فن آوری ای هستند که کالاها یا خدماتی را که فقط نیاز به اتصال اینترنت دارد ارائه می کنند.

 

– محدودیت ها

از نظر منابع، اندازه و زمان ( یا ترکیبی از این سه) استارت آپ ها در مضیقه هستند.

 

– جدید

در حالی که تعریف این نوع کسب و کار در طول زمان تغییر کرده است اما هنوز از این نوع کسب و کار با صفت جدید یاد می شود. به صورتی که عموما به کسب و کارها در اولین سال های خود (حداکثر تا ۵ سال) واژه استارت آپ اطلاق می شود.

 

– حل مساله

یکی از مهمترین هدف های این نوع کسب و کار ،حل مساله ای است که از طریق کالا یا خدمت جدیدتر انجام می شود و اغلب اوقات به معنای انجام کار بدون داشتن مسیر مشخص و دستورالعمل واضح برای موفقیت نیز هست.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa_%d8%a2%d9%be/