راه اندازی کسب و کار چگونه است؟

با راه اندازی کسب و کار جدید یا استارتاپ ، می توانید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید. همچنین میتوانید افراد را از وجود آن مطلع سازید و به مشتریان خود تبدیل کنید. بنابراین در راه اندازی کسب و کار استارتاپی جدید و تازه تاسیس باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید در این امر موفق شوید. در ادامه مقاله گام هایی که برای راه اندازی استارت آپ ضروری هستند مورد بررسی می دهیم.

 

گام های ضروری راه اندازی استارتاپ

 

گام ۱

یکی از نخسین و ضروری ترین گام های راه اندازی استارتاپ ها، بررسی تجاری بودن ایده و اعتبار سنجی آن است. استارتاپ ها بر پایه یک ایده خلاقانه، نوآورانه، تکرارپذیر و مقیاس پذیر راه اندازی می شوند. بنابراین این مرحله که نخسین مرجله راه اندازی یک استارتاپ است، بسیار مهم است و مسیر موفقیت یک استارتاپ را تعیین می کند.

 

گام ۲

ایجاد و راه اندازی کسب و کار یا استارتاپ به تنهایی کافی نیست، بلکه باید برنامه ریزی دقیقی هم داشته باشید. چرا که در بازار رقابتی امروز، کسب و کارها تلاشهای تبلیغاتی خود را پیش از شروع فروش محصولات آغاز می کنند.

 

گام ۳

محصول یا خدمت شما باید کمبود و نیاز موجود در بازار را پر کند. قبل از اینکه یک محصول یا خدمت را برای فروش در وب سایت یا فروشگاه خرده فروشی خود قرار دهید، باید نسخه هایی آزمایشی آن را برای ارزیابی به افراد و یا دوستان مورد اعتماد خود ارسال کنید. هدف از این کار این است که بتوانید بازخورد ها و نظرات افراد و گروه هایی که به آنها محصولات را ارسال کرده اید را جمع آوری کنید و استارتاپ خود را بسنجید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%db%8c%d8%a7/