با کمی تحقیق متوجه می شوید که همه ایده ها به مرحله اجرا نمی رسند و  حتی بسیاری از آن ها فراموش و ناپدید شدند. چه دلیلی باعث می شود که برخی ایده ها تجاری می شوند و برخی از آن ها نمی شوند؟

عوامل زیادی می تواند در موفقیت یک ایده و تجاری شدن آن موثر باشد، اما مهم ترین آن ها خلاقانه بودن است. ایده های خلاقانه اولویت بیشتری نسبت به سایر ایده ها دارند زیرا جدید و نو هستند و اگر هوشمندانه نیز باشند احتمال تجاری شدن آن ها زیاد است.

 

 

تجاری سازی ایده چیست؟

تجاری سازی ایده ها مختص ایده هایی است که در عین خلاقانه بودن، کاربردی نیز باشند. یعنی یک ایده نو و جدید که می تواند نیازی از جامعه را رفع کند و تبدیل به یک کسب و کار تجاری شود و راهی را برای خود در اقتصاد باز کند. در واقع هر ایده ای نمی تواند تجاری شود بلکه باید ویژگی هایی را دارا باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

سه گام اساسی برای اجرای متن موفقیت یک ایده

 

۱-فکرکردن

متن موفقیت یک ایده موفق با فکر کردن آغاز می شود. اغلب مردم با اولین افسانه ای که در رابطه با یک ایده موفق دارند شروع به فعالیت می کنند. در حالی که ایده های در حال رشد به استراتژی های مناسب نیاز دارند تا کاملا موفق بشوند.

برای این کار می توانید یک جلسه منظم روزانه، هفتگی یا حتی ماهیانه برای بسط دادن ایده های خود با افراد یا شرکت های حمایت کننده از ایده، ایجاد کنید، و پیرامون اینکه چه فرصت هایی یا ایده هایی برای اجرای و تصمیم گیری بهتر در مورد چگونگی اجرای آنها انجام می دهید، تصمیم گیری می کنید. سپس این فرضیات را آزمایش کنید و اعتبار دهید.

 

۲-برنامه ریزی

پس از تعیین ایده موفق نهایی، طرح خود را برای حمله آماده کنید و با تیم خود در مورد این ایده های بزرگ یا استراتژی های رشد صحبت کنید. و دقیقا مشخص کنید که چه کسی چه کاری را، چه زمانی و با چه منابع انجام می دهد؟
برای بهترین استفاده از منابع خود در متن موفقیت، چرخه های ۱۳ هفته ای را برنامه ریزی کنید، به طوری که هر کس بر روی آنچه که در این سه ماهه نیاز دارند کاملا آگاه باشد. در پایان این سه ماه (که عموما دوره پیش شتابدهی توسط شتابدهنده ها نام گذاری می شود)، آنچه که به عنوان یک تیم لازم دارید را یاد می گیرید و به پیشرفت خواهید رسید.

منبع: شتابدهنده پیدایش

https://peidaiesh.com/startup/%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af-%d8%9f/