حال باید دید که استارتاپ ها چگونه می توانند درخواست های خود را به بهترین شکل به شتاب دهنده ها انتقال دهند و آن ها را مجاب به بهترین سرمایه گذاری کنند. به یاد داشته باشید که به این درخواست باید به شکل یک مصاحبه کاری نگاه کنید. می توان گفت، که شما وارد نوعی از رقابت می شوید که برای رسیدن به خواسته هایتان باید مطمئن شوید که بهترین عملکرد ممکن را دارید. در ادامه بخشی از قواعدی که به شما کمک می کند تا شانس پذیرفته شدن درخواستتان را افزایش دهید شرح داده خواهد شد:

 

• درخواستتان را برای شتاب دهنده ای خاص یا صندوق سرمایه گذاری تنظیم کنید:

خیلی واضح است که هنگامی که شما یک درخواست پذیرش تهیه می کنید و آن را برای تمامی شتاب دهنده ها می فرستید در واقع میزان شانس خود را برای پذیرش کم می کنید. چرا که این نوع درخواست ها حالت عمومی به خود می گیرند و نمی توانند تمام پرسش های ایجاد شده از سمت یک شتاب دهنده خاص را پاسخ دهند. استارتاپ هایی که اقدام به فرستادن چنین درخواست هایی می کنند غالبا نمی توانند وارد فاز بعدی شوند.

 مطالعه مطلب لیست شتابدهنده ها به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

• درخواست خود را برای صندوق سرمایه گذاری به صورت پی دی اف بفرستید:

شاید این حرف بسیار ساده به نظر برسد، اما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اگر فایل درخواست خود را به شکل پاورپوینت یا ورد ارسال کنید، طرف دیگر ممکن است برای باز کردن آن با مشکل مواجه شود. فرستادن پی دی اف می تواند این اطمینان را در شما ایجاد کند که درخواستتان به درستی دیده می شود. میبینید که حتی فرمت فایل ارسالی نیز می تواند میزان سرمایه گذاری روی استارتاپ شما را تغییر دهد! برای صندوق سرمایه گذاری فرم کاملی تهیه کنید. لازم نیست تمامی سوالات موجود در رابطه با کارتان را پاسخ دهید، اما بدانید هرچه اطلاعاتی که منتقل می کنید کامل تر باشد امکان پذیرش درخواستتان از سوی شتاب دهنده ها و متعاقبا تمایل آن ها به سرمایه گذاری در استارتاپ شما بیشتر می شود.

 

منبع: