درآمد های اینترنتی، برای برخی از استارت آپ ها تنها و شاید یکی از منابع درآمدی باشند. از آنجایی که معمولا استارت آپ هایی که این روزها در بازار شروع به کار کرده اند، سعی می کنند از امکاناتی که اینترنت در اختیار آنها قرار داده است به نحو مطلوبی استفاده نمایند فعالیت خود را در بسترهای اینترنتی نیز گسترش داده اند.

استارتاپ ها یا به عنوان کسب و کار اینترنتی صرف این روزها ظهور پیدا کرده اند و یا به کسب درآمد های اینترنتی به عنوان یکی از روش های کسب درآمد نگاه می کنند. در هر دو صورت روش های کسب درآمد های اینترنتی متنوع است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود.
نقشی که کسب درآمد های اینترنتی می تواند برای استارت اپ ایفا کند، می تواند مشکلات مالی استارت آپ را حل کند و یا ممکن است آنقدر استارتاپ بر کسب و کار اینترنتی متمرکز شده باشد که تنها محل درآمد استارتاپ از درآمد های اینترنتی اش باشد.

 

درآمد از تبلیغات

برخی از استارت اپ ها بر این فرض استوار است که مخاطب جذب محتوای تولید شده توسط استارت اپ یا خدمات رایگانی که ارائه می کند شود و سپس از وجود مخاطبان فعالی که هر روز به وب سایت یا شبکه اجتماعی استارت اپ سر می زنند، از طریق تبلیغات کسب درآمد کند.
این نوع کسب و کار اینترنتی این روزها بسیار رایج است. و افراد بسیاری از این محل، کسب درآمدهای اینترنتی دارند.
تولید محتوای آموزشی رایگان، و یا موضوعاتی مانند طنز و غیره از این دست است. به طور مثال اگر بخواهیم نمونه ای از کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه را مثال بزنیم می توان به صفحه های آشپزی یا وب سایت های آموزش در حوزه های مختلف اشاره کرد.
درآمد های اینترنتی چنین صفحه ها یا وب سایت هایی از طریق گرفتن تبلیغات از دیگر وب سایت ها، کسب و کارها، سازمان ها و شرکت هاست.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/