x تبلیغات
همه چیز در مورد استارتاپ ها

استارتاپ هایی در قالب کار در منزل اینترنتی

 از طرفی گاهی اوقات پیش آمده است که استارتاپ کلا به عنوان یک نوع کار در منزل اینترنتی انجام می شود. افرادی که کسب و کار اینترنتی در منزل دارند می توانند کسب درآمد از اینترنت داشته باشند و محصول نهایی استارتاپ را به صورت اینترنتی به فروش برسانند.

 

طیف مشاغل کار در منزل اینترنتی

طیف مشاغلی که می تواند کار منزل اینترنتی مطرح شوند روز به روز در حال افزایش است و افراد علاقه مند زیادی حاضرند این نوع کسب درآمد از اینترنت را جایگزین استخدام در شرکت ها و سازمان های مختلف کنند.
کار در منزل اینترنتی، امکان این را فراهم می کند که با کمترین هزینه های ممکن و فقط از طریق کسب درآمد از اینترنت استارتاپ خود را راه اندازی، توسعه و مدیریت کرد.
کارهایی مانند فروش محصولات خود و دیگران از نوع کار در منزل اینترنتی است و هر فردی بدون توجه به میزان تحصیلات، جنسیت، محل سکونت و یا سن و سال می تواند این کار را داشته باشد و کسب درآمد از اینترنت را تجربه کرده و به نوعی کسب و کار اینترنتی در منزل خود را مدیریت کند.

 

هر کسب و کار خانگی را نمی توان استارتاپ در نظر گرفت

مهم اصل یک استارتاپ مقیاس پذیر بودن و تکرار پذیر بودن آن است. بسیاری از کسب و کار ها هستند با اینکه ایده نو  و خلاقیت دارند اما استارتاپ درنظر گرفته نمی شوند. کسب و کاری را می توان استارتاپ در نظر گرفت که بتواند مشتری بیشتری را با  تکرار درآمدزایی  از مشتری ها با وجود یک مدل کسب و کار یکسان جذب کند که به این ویژگی تکرار پذیری می گویند. درمورد مقیاس پذیری نیز می توان گفت افرایش خدمات و سرویس دهی به مشتری بدون افزایش هزینه ها و… . این دو ویژگی باید در مدل کسب و کاری یک استارتاپ باشند تا بتوان آن کسب و کار را استارتاپ خطاب کرد.


منبع»:

اصول پایه گذاری استارتاپ ها

 بعد از پرداختن به معنی استارت آپ، باید به این نکته اشاره کرد استارت آپ ها اصول اساسی دارند که شامل موارد زیر است:

 

– سریع راه اندازی می شوند

اخذ تصمیم و تغییر اولویت ها در این نوع کسب و کار به سرعت انجام می شود. رشد و گسترش کسب و کار در یک زمان محدود است و همه چیز در یک استارت آپ سریع اتفاق می افتد.

 

– بنیانگذاران

علی رغم این که تیم، تاثیر قابل توجهی بر این نوع کسب و کار دارد، اما یک استارت آپ مخلوق بنیانگذارانش است که معمولا شامل یک یا سه نفر از افرادی است که در فعالیت های این کسب و کار نقش اساسی و کلیدی دارند. بنیانگذاران این نوع کسب و کار، ایده ای دارند که می خواهند با اجرای آن تغییراتی در یک بازار ایجاد کنند و متعهد هستند که این ایده را به انجام برسانند.

 

– سرمایه گذاری

استارت آپ ها تمایل دارند که خودشان بر روی کسب و کار سرمایه گذاری کنند یا در برخی موارد سرمایه هایی از شرکا و سرمایه گذاران دیگر مانند شتابدهنده ها جذب کنند.

 

– دیدگاه جهانی

یکی از تفاوت های کلیدی یک استارت آپ و یک کسب و کار کوچک در این است که استارت آپ، ایده ای دارد که می تواند در سطح جهانی به کار گرفته شده و بازاریابی شود. در مقابل، کسب و کارهای کوچک، به یک منطقه یا بازار خاص محدود هستند. این دلیل این نکته است که چرا بسیاری از استارتاپ ها سازمان های وابسته به فن آوری ای هستند که کالاها یا خدماتی را که فقط نیاز به اتصال اینترنت دارد ارائه می کنند.

 

– محدودیت ها

از نظر منابع، اندازه و زمان ( یا ترکیبی از این سه) استارت آپ ها در مضیقه هستند.

 

– جدید

در حالی که تعریف این نوع کسب و کار در طول زمان تغییر کرده است اما هنوز از این نوع کسب و کار با صفت جدید یاد می شود. به صورتی که عموما به کسب و کارها در اولین سال های خود (حداکثر تا ۵ سال) واژه استارت آپ اطلاق می شود.

 

– حل مساله

یکی از مهمترین هدف های این نوع کسب و کار ،حل مساله ای است که از طریق کالا یا خدمت جدیدتر انجام می شود و اغلب اوقات به معنای انجام کار بدون داشتن مسیر مشخص و دستورالعمل واضح برای موفقیت نیز هست.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa_%d8%a2%d9%be/

کار در منزل همان چیزی است که نیاز دارید!

 آیا کار در منزل یک و کسب درآمد مناسب یک رویاست؟ آیا برای کار کردن حتما به شرکت یا مغازه نیاز دارید؟ آیا نمی توان به کار در منزل به عنوان یک شغل مناسب نگاه کرد؟ جواب تمامی این سوالات یک کلمه است: خیر! امروزه بسیاری از افرادی که در اطراف خود می بینید به کار در منزل خود مشغولند و از این راه درآمد مناسبی نیز کسب می کنند.

طبق بررسی های پیدایش روزانه شرکت های زیادی اقدام به چاپ آگهی های استخدام کار در منزل می کنند تا به وسیله آن هم آزادی عمل بیشتری به کارکنان خود بدهند و هم هزینه های مربوط به تهیه یک مکان بزرگ برای گرد آوردن کارکنان را از لیست مخارج خود حذف کنند. این موضوع به خصوص در شهرهای بزرگ رشد بیشتری داشته است. برای مثال اگر در شهر تهران قدم بزنید ممکن نیست که با آگهی های کار در منزل تهران روبرو نشوید!

 

نقش استارتاپ در کسب و کار های خانگی

شما می توانید از با راه اندازی استارتاپ و با استفاده از وسایل ارتباطی نظیر گوش های هوشمند و رایانه و با استفاده از بستر اینترنت از توانایی افرادی که دور از شما هستند استفاده کنید. می توانید سفارش های کاری را از آن سوی مرزها قبول کنید و آن ها را در منزل خود در حالی که روی میز خود نشسته اید و چای می خورید انجام دهید!

استارتاپ

۱۵ نمونه از استارتاپ های خانگی پردرآمد

مشاغل بسیاری هستند که برای توسعه آن ها نیاز به حضور فیزیکی افراد ندارید. اگر به دنبال راه اندازی یک استارتاپ هستید که به کارکنانش اجازه کار در منزل را بدهد لیست زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

 

۱.نویسندگی

نویسندگی یکی از قدیمی ترین مشاغلی است که به صورت کار در منزل قابل اجراست. شما می تواند سایت خود را راه اندازی کنید یا اقدام به تولید یک مجله اینترنتی نمایید و با گرفتن تبلیغات کسب درآمد کنید. حتی می توانید سفارش تایپ مطالب دیگران را قبول کرده و در ازای آن پول دریافت کنید. تنها چیزی که برای این کار لازم دارید یک رایانه، اینترنت و کمی ذوق نویسندگی است. به منظور توسعه کار خود می توانید از افراد دیگری هم استفاده کنید و هر بخش از کار را به یک نفر بسپارید. تنها کافیست یک آگهی با عنوان استخدام کار در منزل طراحی کنید و آن را نشر دهید. خواهید دید که به سرعت افراد زیادی برای همکاری با شما داوطلب خواهند شد.

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/

آیا هر استارتاپی لزوما باید برپایه IT باشد، تا استارتاپ محسوب شود؟

 با اینکه در تعریف معنی استارتاپ تاکید و الزامی بر اینکه مرتبط با حوزه IT و فن آوری باشند نیست، و لیکن از آنجایی که بیشتر استارتاپ ها و شتابدهنده ها، اخیرا در ارتباط با این حوزه بنا شده اند، لذا در تعریف و معنی استارتاپ گاهی به این نکته اشاره می شود که ترجیحا مرتبط با حوزه IT و فن آوری های جدید باشد. البته این را هم باید بدانیم که هنوز هم استارتاپ هایی وجود دارند که بر پایه تکنولوژی های نوین نبوده و سنتی عمل می کنند.

طبق گفته اریک ریس (نویسنده) استارتاپ به عنوان کسب و کاری شتاب دهنده که برای ارائه کالا یا خدمتی جدید و در شرایطی نسبتا مبهم بوجود آمده است تعریف شده است.

 

تعریف ساده ای از استارت آپ

استارت آپ کسب و کار شتابدهنده ای است که قسمتی از آن معمولا بر پایه فن آوری اطلاعات است. البته اینگونه نیست که هر کسب و کاری که بر پایه فناوری های نوین بنا نهاده شده باشد استارتاپ لحاظ گردد، ولی اغلب استارتاپ ها و شتاب دهنده ها به گونه ای از اینترنت، وب و تکنولوژی های نوین جهت رشد بیشتر و رسیدن به تعداد کاربر بالاتر استفاده می کنند.
امروزه اغلب استارتاپ ها به دنبال مدل تجاری کسب و کاری هستند که هم مقیاس پذیر باشد و هم بتواند مشتریان و کاربران قابل توجهی را برای خود جذب کنند.

۵ ویژگی استارتاپ باید داشته باشد

در اینجا به چند مورد از ویژگی هایی که هر استارتاپی باید آن ها را داشته باشد اشاره خواهیم داشت؛

۱. داشتن تیم متخصص و جوان

۲. ریسک پذیر بودن

۳. قابلیت تحلیل رقبا

۴. استفاده از اینترنت برای بازاریابی

۵. توانایی خلق ایده و داشتن چشم انداز قوی

 

معنی استارتاپ شامل موارد زیر نیست:

– استارتاپ همایش و یا یک رویداد کارآفرینی نیست.
– لزوما یک اپ موبایل یا وبسایت، استارتاپ نمی باشد.
– همچنین یک شرکت یا کسب و کار کوچک که در حال رشد و درآمد زایی می باشد، استارتاپ نیست.

در سایت پیدایش اگر بخواهیم تعریف جامعی برای استارتاپ ارائه دهیم می توان گفت: استارتاپ سازمانی است که با هدف تمرکز بر ایجاد یک طرح کسب و کار قابل تکرار و مقیاس پذیر بوجود امده است.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

معنی استارتاپ چیست؟

 امروزه بحثهای مرتبط با موضوعات استارتاپ و کارآفرینی بسیار داغ است و از آنجایی که استارت آپ مفهوم جدیدی است و ممکن است بسیاری از افراد با معنی درست آن آگاهی نداشته باشند، در این مقاله بر آن شدیم به بررسی معنی استارتاپ بپردازیم.

استارتاپ یا استارت آپ برگرفته شده از کلمه انگلیسی startup یا start-up بوده و معادل فارسی شرکت نوپا و تازه تاسیس معنی شده است. برای استارتاپ معانی و تعاریف مختلفی وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم:

– واژه استارت آپ در دیکشنری وبستر به معنی یک کسب و کار جدید و نوپا است.

– تعریف استارتاپ با توجه تعریف استیو بلنک می توان استارتاپ ها را کسب و کار هایی در نظر گرفت که مدل کسب و کار خود را تعیین نکرده اند و  همچنین کسب و کار هایی که قابلیت تکرار پذیری و مقیاس پذیری را دارند.

– طبق تعریف استارتاپ در USSBA می توان گفت استارتاپ ها کسب و کار هایی هستند که بر پایه تکنولوژی راه اندازه شده است. همچنین این کسب و کار های نوپا از ظرفیت رشد بالایی برخوردارند و همین سبب می شود که تمایل زیادی به کسب سرمایه بیشتر نسبت به سایر کسب و کار ها داشته باشند.

 

آیا هر استارتاپی لزوما باید برپایه IT باشد، تا استارتاپ محسوب شود؟

با اینکه در تعریف معنی استارتاپ تاکید و الزامی بر اینکه مرتبط با حوزه IT و فن آوری باشند نیست، و لیکن از آنجایی که بیشتر استارتاپ ها و شتابدهنده ها، اخیرا در ارتباط با این حوزه بنا شده اند، لذا در تعریف و معنی استارتاپ گاهی به این نکته اشاره می شود که ترجیحا مرتبط با حوزه IT و فن آوری های جدید باشد. البته این را هم باید بدانیم که هنوز هم استارتاپ هایی وجود دارند که بر پایه تکنولوژی های نوین نبوده و سنتی عمل می کنند.
طبق گفته اریک ریس (نویسنده) استارتاپ به عنوان کسب و کاری شتاب دهنده که برای ارائه کالا یا خدمتی جدید و در شرایطی نسبتا مبهم بوجود آمده است تعریف شده است.

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

راه اندازی کسب و کار چگونه است؟

 با راه اندازی کسب و کار جدید یا استارتاپ ، می توانید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید. همچنین میتوانید افراد را از وجود آن مطلع سازید و به مشتریان خود تبدیل کنید. بنابراین در راه اندازی کسب و کار استارتاپی جدید و تازه تاسیس باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید در این امر موفق شوید. در ادامه مقاله گام هایی که برای راه اندازی استارت آپ ضروری هستند مورد بررسی می دهیم.

 

گام های ضروری راه اندازی استارتاپ

 

گام ۱

یکی از نخسین و ضروری ترین گام های راه اندازی استارتاپ ها، بررسی تجاری بودن ایده و اعتبار سنجی آن است. استارتاپ ها بر پایه یک ایده خلاقانه، نوآورانه، تکرارپذیر و مقیاس پذیر راه اندازی می شوند. بنابراین این مرحله که نخسین مرجله راه اندازی یک استارتاپ است، بسیار مهم است و مسیر موفقیت یک استارتاپ را تعیین می کند.

 

گام ۲

ایجاد و راه اندازی کسب و کار یا استارتاپ به تنهایی کافی نیست، بلکه باید برنامه ریزی دقیقی هم داشته باشید. چرا که در بازار رقابتی امروز، کسب و کارها تلاشهای تبلیغاتی خود را پیش از شروع فروش محصولات آغاز می کنند.

 

گام ۳

محصول یا خدمت شما باید کمبود و نیاز موجود در بازار را پر کند. قبل از اینکه یک محصول یا خدمت را برای فروش در وب سایت یا فروشگاه خرده فروشی خود قرار دهید، باید نسخه هایی آزمایشی آن را برای ارزیابی به افراد و یا دوستان مورد اعتماد خود ارسال کنید. هدف از این کار این است که بتوانید بازخورد ها و نظرات افراد و گروه هایی که به آنها محصولات را ارسال کرده اید را جمع آوری کنید و استارتاپ خود را بسنجید.

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%db%8c%d8%a7/

نکاتی پیرامون راه اندازی استارتاپ

 – در ابتدا بهتر است پس از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید، آن را بر روی کاغذ بیاورید و به تدریج آنرا کامل تر و پخته تر کنید. توجه به نیازهای موجود در جامعه و پیرامون خود و همچنین اقداماتی که توسط دیگر استارتاپ های موفق در حوزه مشابه شما انجام شده، بسیار حایز اهمیت است. از بین آنها، موفق ترین استارتاپ ها را دنبال کنید، نیازها را ببینید و فرصتها را شناسایی و بهترین آنها را بیابید و از آن برای ایجاد استارتاپ خود، حداکثر بهره را ببرید. به عنوان مثال میتوان از استارتاپ آپارات، به عنوان نمونه و راهکار خوبی پس از فیلترینگ یوتیوب یاد کرد. در صورت داشتن یک تیم خوب و حرفه ای و استفاده از شتاب دهنده های مناسب، درصد موفقیتتان بیشتر می شود.

– تحلیل بازار فروش محصول و رقبا از نکات دیگری است که حتما باید به آن بپردازید. حتما بررسی کنید آیا محصول یا خدماتی مشابه محصول و خدمات شما در بازار وجود دارد یا خیر. اگر مشابه آن ها وجود داشت دنبال راه حلی باشید تا محصول یا خدمات شما را برتر از نمونه های مشابه موجود در بازار کند. از استراتژی های رقبا خود برای فروش محصولاتشان نیز می توانید استفاده کنید. مهم ترین اصل در فروش محصول بازاریابی آن است. حتما تیم بازاریابی قوی را برای تبلیغ محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، تشکیل دهید.

طبق بررسی پیدایش قبل از اینکه برای خود استارتاپ بسازیم، باید یک نام مناسب برای استارتاپ خود انتخاب و همچنین مدل کسب و کار خود (Business Model) را مشخص کنیم. با کمک و مشورت افراد با تجربه و حرفه ای، سایت یا اپلیکیشن خود را راه اندازی کنید. خود را به جای مشتریان قرار دهید تا کمبود ها و نقص ها را بخوبی ببینید و سپس عملکرد خود را ارزیابی کنید. وظایف را بر عهده افراد مناسب و متخصص بگذارید. برای تامین بودجه خود به دنبال شتابدهنده و سرمایه گذاران مناسب باشید. از اهمیت تبلیغات برای جذب مشتری غافل نشوید و راههایی مناسب جهت بازاریابی و فروش بیابید و کسب و کار خود را شروع کنید.

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%85-%d8%9f/

افراد علاقه مند به همکاری در استارتاپ در نقش متقاضی شغل

 از طرفی بسیاری از افراد هم علاقه مندند به عنوان تیم همکار با استارتاپ همکاری کنند و مشارکت داشته باشند.

این افراد می توانند به صورت دورکاری، فریلنسری و یا استخدام همکاری داشته باشند. سایت کاربری مانند جابینجا یا مراکز کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل می تواند این افراد را به هدف خود یعنی یافتن کسانی که ایده های خلاقانه برای ایجاد کسب و کار نوپا دارند کمک کنند.

جست و جو شغل

دادن ایده به افراد برای راه اندازی استارتاپ

جالب است که بدانید می توان با مطالعه آگهی هایی که در سایت کاریابی به اشتراک گذاشته می شود و یا بررسی فرم های درخواست شغل یا درخواست همکاری در مراکزی مانند کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل نیازهای بازار کار را شناسایی کرد و برای آنها به دنبال راه حل های بهتر و موثرتر و اثربخش تر گشت و ممکن است همین باعث خطور ایده های جدید استارتاپ به ذهن فرد شود.
به گونه ای که فرد با مطالعه و تحقیق و بررسی این آگهی ها، از نیازهای کارفرماها آگاه شده و سعی کند به یک نوآوری و خلاقیت در این رابطه دست زده و همین نقطه ابتدایی برای یک ایده فوق العاده در راه اندازی و ایجاد یک استارتاپ جدید باشد.

 

استارتاپ در نقش کاریاب

همچنین استارتاپ ها می توانند ایده اتصال کارفرما و متقاضی اشتغال را دنبال کنند. یعنی خود استارتاپ بر اساس این ایده شکل بگیرد که امکان اتصال کارفرماها و متقاضیان اشتغال را فراهم کرده و مثلا در قالب یک سایت کاریابی به صورت آنلاین این کار را انجام دهد. کاری که این روزها انواع سایت کاریابی آن را انجام می دهند.
می توان با افزودن کمی چاشنه خلاقیت و ارزش افزوده به سایت کاریابی، یک استارت آپ جدید رقم زد که بتواند در مقایسه با مراکز دیگر مثلا مراکز فعال کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل بهتر عمل کرده و نیازهای بازار کار را تحلیل و بر اساس ایده و نگاه جدیدی فعالیت تازه ای را در این حوزه انجام دهد.
همه این موارد به شرطی است که شما بتوانید انجام فعالیت خود را به نحو شایسته ای با بازدهی بهتر و سهولت بیشتر انجام دهید.
پس ایده راه اندازی استارتاپ در این حوزه هم می تواند خودش ایده جالبی باشد.
علاوه بر آنکه خود اطلاعات و داده های موجود در سایت کاریابی یا مراکز فعالی که در کشور فعالیت دارند مانند کاریابی تهران می توانند منبع الهام ایده های جدید باشد، خود راه اندازی و توسعه سایت کاریابی و یا متفاوت با موارد مرسوم در این بازار هم می تواند نوعی بهره برداری از این ایده باشد. به گونه ای که بهانه ای برای راه اندازی یک استارتاپ جدید شوند.


منبع:

صاحب ایده استارتاپ در نقش کارفرما

 معمولا کسی که صاحب ایده اصلی کسب و کار نوپا یا استارتاپ است، برای انجام امور خود و تبدیل ایده خلاقانه ای که در اختیار دارد به کسب و کار پردرآمد و سودده نیاز به همکاری با سایر افرادی دارد که بتوانند به وی در اجرای ایده جدیدش کمک کرده و در رسیدن استارتاپ به اهداف از پیش تعیین شده نقشی ایفا کنند.

بنابراین در این قسمت، صاحب ایده کسب و کار یا استارت آپ می تواند در نقش کارفرما ظاهر شده و از مراکز یا سایت کاربری درخواست معرفی افرادی صاحب صلاحیت و شایسته برای انجام آمورش داشته باشد.

 

 

جذب سرمایه گذار برای تبدیل ایده به عمل در استارتاپ

از سوی دیگر بسیاری از کسانی که ایده خود را دارند اما نمی توانند سرمایه لازم را کسب کنند می توانند مثلا از کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل استفاده کنند تا به کانال ارتباطی با سرمایه گذار که می تواند در نقش کارفرما باشد متصل شود و بتواند ایده خلاقانه خود را به استارتاپ موفق تبدیل کند.
در این مورد، معمولا بعضی از کارفرماها هم هستند که به دنبال ایده های جذاب و خلاقانه و جدید هستند. ایده هایی که بتوانند با استفاده از آنها 
سرمایه گذاری لازم را کرده و سود مورد نظر خود را داشته باشند.
سایت کاریابی یا مراکز مختلفی که با عنوان کاریابی تهران درحال ارائه خدمات هستند می توانند در زنجیره ارتباطی این دو گروه، نقش معرف و واسط را ایفا کنند.

 

افراد علاقه مند به همکاری در استارتاپ در نقش متقاضی شغل

از طرفی بسیاری از افراد هم علاقه مندند به عنوان تیم همکار با استارتاپ همکاری کنند و مشارکت داشته باشند.
این افراد می توانند به صورت دورکاری، فریلنسری و یا استخدام همکاری داشته باشند. سایت کاربری مانند جابینجا یا مراکز کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل می تواند این افراد را به هدف خود یعنی یافتن کسانی که ایده های خلاقانه برای ایجاد کسب و کار نوپا دارند کمک کنند.

منبع:
 

بازاریابی اینترنتی مناسب چه استارتاپ هایی است؟

 این روزها بسیاری از استارتاپ های ایرانی به دنبال تبلیغات برای آگاهی رسانی برند خود و تضمین فروش محصول یا کالا یا خدمت خود هستند. اما واقعا یک استارتاپ باید از چه نوع تبلیغاتی بهره مند شود تا بتواند به اهداف خود در راه اندازی، توسعه و مدیریت استارتاپ برسد.

تبلیغات اینترنتی تقریبا می توان گفت برای بسیاری از استارتاپ های ایرانی مخصوصا آن هایی که محصولات یا خدمات آنلاین در اختیار مشتریان قرار می دهند مناسب است و می تواند گزینه مناسبی برای این باشد که مشتریان از وجود خدمات استارتاپ آگاه شوند و مراحل بعدی در آگاهی رسانی برند یا برندسازی و فروش طی شود.

 

وضعیت کنونی بازاریابی دیجیتال برای استارت آپ های ایرانی

بازاریابی دیجیتال امروزه توانسته است جای مناسبی بین گزینه های مختلف تبلیغات باز کند. مخصوصا با استقبال کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پیام رسان هایی مانند تلگرام یا واتس آپ، تبلیغات اینترنتی از طریق این گزینه ها که می تواند شبکه اجتماعی یا پیام رسان باشد در حال انجام است و توانسته است در بسیاری از موارد اثربخشی و بهره وری خود را داشته باشد.
در بسیاری از موارد، برندها تبلیغات خود را به اینفلوئنسرها که افرادی شناخته شده در شبکه اجتماعی هستند می سپارند و یا در کانال های پرمخاطب تبلیغ خود را انجام می دهند.

 

شبکه  های اجتماعی بستری روشی کارساز و مهم

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی جزو روتین روزمره افراد شده است به طوری که ساعت ها افراد وقت خود را آن ها صرف می کنند. با این حساب این بستر محلی مناسب برای معرفی برند و شرکت است. از طریق این بستر به راحتی می توان با مخاطبان ارتباط برقرار کرد و اهداف بازاریابی را در آن پیش برد.

 

اما بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتالی که به دیجیتال مارکتینگ شناخته شده است شامل تمام فعالیت هایی است که در بستر اینترنت برای دیده شدن و تبلیغات انجام می شود. فعالیت در این حوزه به سادگی توضیح و تعریف آن نیست. بلکه نیازمند تخصص و تکنیک های خاصی است که فعالان این حوزه باید آن ویژگی ها را داشته باشند. در بازاریابی دیجیتالی کسب و کار در ارتباط مستقیم با مخاطب قرار دارد و با استفاده از یه سری تکنیک ها و قوانین خاص این حوزه به راحتی می توان با کمترین هزینه، به بازدهی تبلیغاتی مد نظر رسید.

 

منبع:
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد