x تبلیغات
همه چیز در مورد استارتاپ ها

اهمیت کار در استارتاپ

 در این مقاله دیدیم که چرا کار در یک استارتاپ می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد. استارتاپ ها بر پایه خلاقیت و نوآوری ایجاد می شوند و این امر باعث پیشرفت سریع آن هاست. کا در فضایی متفاوت و پویا در کنار تیمی خلاق واقعا می تواند شگفت انگیز باشد. در چنین محیط هایی همیشه چالش های جدیدی در کار ایجاد می شوند که غلبه بر آن ها بسیار شیرین و دلپذیر است.

استارتاپ جایی است که توسعه دهنگان در آن به استفاده از خلاقیتشان تشویق می شوند و حس مسئولیت پذیری و کار تیمی در آن ها پرورش می یابد. در چنین محیطی افراد مصمم سریع تر رشد می کنند و این امر سبب ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر می گردد.

 طبق بررسی های پیدایش محیط استارتاپ ها به گونه ایست که شما را از کار خسته نمی کند. حتی چالش هایی که در مسیر کاریتان با آنها برخورد می کنید نیز برایتان جالب و شیرین است و در واقع هیجان انگیز ترین بخش کار در استارتاپ ها، ارائه راه حل برای چالش هایی است که تا پیش از این حل نشده باقی مانده بودند! کار کردن در چنین محیطی قدرت ریسک پذیری و ایده پردازی شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

کار در استارتاپ دید و تفکر شما را در مورد فضای کسب و کار تغییر می دهد و افق های تازه ای را برای شما نمایان می سازد. محیط دوستانه و صمیمی، سبب می شود که کار کردن به یکی از لذت بخش ترین فعالیت های شما در طول شبانه روز بدل شود. اغراق نیست اگر بگوییم آینده دنیای کسب و کار در دست استارتاپ هاست.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

معرفی تعدادی از استارتاپ های موفق حوزه گردشگری در ایران:

 

– علی بابا

علی بابا استارتاپی است که در سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرد. این استارتاپ انواع خدمات سفر مانند رزرو بلیط های مختلف، هتل های داخلی و خارجی، تور های سفر و… را به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

– جاجیگا

این استارتاپ نیز به گردشگران برای پیدا کردن محل اقامت کمک می کند. اما نه هر اقامتگاهی! در واقع در سایت جایجیگا شما اقامتگاه ها و خانه های توریستی را می توانید رزرو کنید و سفر ارزان تری را نیز داشته باشید.  شما اگر دارای خانه ای توریستی هستید می توانید در این سایت آن را ارائه دهید و اگر به دنبال اقامتگاه های ساده و لوکس نیز می گردید جاجیگا گزینه مناسبی است.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

کسب درآمد اینترنتی در استارتاپ ها

 درآمد های اینترنتی، برای برخی از استارت آپ ها تنها و شاید یکی از منابع درآمدی باشند. از آنجایی که معمولا استارت آپ هایی که این روزها در بازار شروع به کار کرده اند، سعی می کنند از امکاناتی که اینترنت در اختیار آنها قرار داده است به نحو مطلوبی استفاده نمایند فعالیت خود را در بسترهای اینترنتی نیز گسترش داده اند.

استارتاپ ها یا به عنوان کسب و کار اینترنتی صرف این روزها ظهور پیدا کرده اند و یا به کسب درآمد های اینترنتی به عنوان یکی از روش های کسب درآمد نگاه می کنند. در هر دو صورت روش های کسب درآمد های اینترنتی متنوع است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود.
نقشی که کسب درآمد های اینترنتی می تواند برای استارت اپ ایفا کند، می تواند مشکلات مالی استارت آپ را حل کند و یا ممکن است آنقدر استارتاپ بر کسب و کار اینترنتی متمرکز شده باشد که تنها محل درآمد استارتاپ از درآمد های اینترنتی اش باشد.

 

درآمد از تبلیغات

برخی از استارت اپ ها بر این فرض استوار است که مخاطب جذب محتوای تولید شده توسط استارت اپ یا خدمات رایگانی که ارائه می کند شود و سپس از وجود مخاطبان فعالی که هر روز به وب سایت یا شبکه اجتماعی استارت اپ سر می زنند، از طریق تبلیغات کسب درآمد کند.
این نوع کسب و کار اینترنتی این روزها بسیار رایج است. و افراد بسیاری از این محل، کسب درآمدهای اینترنتی دارند.
تولید محتوای آموزشی رایگان، و یا موضوعاتی مانند طنز و غیره از این دست است. به طور مثال اگر بخواهیم نمونه ای از کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه را مثال بزنیم می توان به صفحه های آشپزی یا وب سایت های آموزش در حوزه های مختلف اشاره کرد.
درآمد های اینترنتی چنین صفحه ها یا وب سایت هایی از طریق گرفتن تبلیغات از دیگر وب سایت ها، کسب و کارها، سازمان ها و شرکت هاست.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

چگونه یک استارتاپ موفق داشته باشیم؟

 ۱. داشتن تعهد به کاری که انجام می دهید.

۲. داشتن ایده ای که قابلیت تجاری شدن را دارا باشد. ایده ای که بتواند نیازی از جامعه را برطرف کند.

۳.داشتن رهبری با چشم انداز و مدیریت قوی و خلاقانه

۴. پیدا کردن سرمایه گذار برای تامین نیاز های استارتاپ

 

نمونه های جهانی استارتاپ موفق

در این بخش به نمونه از استارتاپ های موفق در سطح جهانی اشاره خواهیم داشت؛ استارتاپ هایی که در موفقیت آن ها باعث شده در سطح جهانی مشهور شوند و ارزش مالی زیادی را پیدا کنند.

 

– بایت دانس (ByteDance)

–  دی‌دی چاکسینگ (Didi Chuxing)

–  استرایپ (Stripe)

– اسپیس‌ایکس (SpaceX)

– یربی‌ان‌بی (Airbnb)

– کواشو (Kvashu)

 

نکته طلایی که می تواند شما را در لیست استارتاپ های موفق دنیا ثبت نماید

 

۱. ایده عالی و تیم خوب از لازمه های استارتاپ های موفق است.

طبق بررسی های پیدایش به منظور راه اندازی استارتاپ های موفق، شما به یک ایده عالی (با در نظر گرفتن بازار بزرگ)، یک تیم فوق العاده، محصول بی نظیر و اجرای بی نقص نیاز دارید.

 

۲. شکست استارتاپ، به معنای پایان کار نیست!

از سوی دیگر، با درنظر گرفتن این موارد و برنامه ریزی درست، راه اندازی استارتاپ های موفق واقعا کار سختی نیست، مخصوصا اگر شما با نیاز روز تکنولوژی پیش بروید و در نهایت اگر استارتاپ شما موفق نشود و شکست بخورد، تجربه های بسیار زیادی را به دست آورده اید که در تجربه های شغلی دیگر به کارتان بیاید.

 

۲. اگر ریسک نمی کنید، انتظار موفقیت استارتاپ را نداشته باشید.

اکثر انسان ها نمی توانند ریسک کاری که می خواهند انجام بدهند را درست ارزیابی کنند اما ما فکر می کنیم، خطر اصلی زمانی اتفاق می افتد که شما یک ایده پر شور و هیجان در سر دارید، اما به دلیل ترس از شکست، خودتان را از راه اندازی استارتاپ های موفق محروم می کنید و به یک کار آسان تر با امنیت بالاتر و ریسک کمتر می پردازید.

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d9%be%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

استارتاپ ها چگونه می توانند درخواست های خود را به شتاب دهنده ها انتقال دهند؟

 حال باید دید که استارتاپ ها چگونه می توانند درخواست های خود را به بهترین شکل به شتاب دهنده ها انتقال دهند و آن ها را مجاب به بهترین سرمایه گذاری کنند. به یاد داشته باشید که به این درخواست باید به شکل یک مصاحبه کاری نگاه کنید. می توان گفت، که شما وارد نوعی از رقابت می شوید که برای رسیدن به خواسته هایتان باید مطمئن شوید که بهترین عملکرد ممکن را دارید. در ادامه بخشی از قواعدی که به شما کمک می کند تا شانس پذیرفته شدن درخواستتان را افزایش دهید شرح داده خواهد شد:

 

• درخواستتان را برای شتاب دهنده ای خاص یا صندوق سرمایه گذاری تنظیم کنید:

خیلی واضح است که هنگامی که شما یک درخواست پذیرش تهیه می کنید و آن را برای تمامی شتاب دهنده ها می فرستید در واقع میزان شانس خود را برای پذیرش کم می کنید. چرا که این نوع درخواست ها حالت عمومی به خود می گیرند و نمی توانند تمام پرسش های ایجاد شده از سمت یک شتاب دهنده خاص را پاسخ دهند. استارتاپ هایی که اقدام به فرستادن چنین درخواست هایی می کنند غالبا نمی توانند وارد فاز بعدی شوند.

 مطالعه مطلب لیست شتابدهنده ها به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

• درخواست خود را برای صندوق سرمایه گذاری به صورت پی دی اف بفرستید:

شاید این حرف بسیار ساده به نظر برسد، اما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اگر فایل درخواست خود را به شکل پاورپوینت یا ورد ارسال کنید، طرف دیگر ممکن است برای باز کردن آن با مشکل مواجه شود. فرستادن پی دی اف می تواند این اطمینان را در شما ایجاد کند که درخواستتان به درستی دیده می شود. میبینید که حتی فرمت فایل ارسالی نیز می تواند میزان سرمایه گذاری روی استارتاپ شما را تغییر دهد! برای صندوق سرمایه گذاری فرم کاملی تهیه کنید. لازم نیست تمامی سوالات موجود در رابطه با کارتان را پاسخ دهید، اما بدانید هرچه اطلاعاتی که منتقل می کنید کامل تر باشد امکان پذیرش درخواستتان از سوی شتاب دهنده ها و متعاقبا تمایل آن ها به سرمایه گذاری در استارتاپ شما بیشتر می شود.

 

منبع:

کسب درآمد از اینترنت

 به کمک اینترنت و شبکه های اجتماعی می توان استارتاپ خود را بدون نیاز به سرمایه های کلان بازاریابی کرده و کسب درآمد کرد. با کمی خلاقیت و توجه به جامعه آماری افراد در شبکه های اجتماعی مختلف می توان خیلی راحت تر به هدف بازاریابی رسید همچنین نیاز به تمرکز همزمان بر روی تمامی شبکه های اجتماعی و کانال های مختلف وجود ندارد. باید توجه داشت که شبکه های اجتماعی مختلف مخاطب های متفاوتی دارند که می توان بهترین بستر را برای معرفی محصول یا ایده به مخاطبان انتخاب کرد. بنابراین کسب درآمد از اینترنت و تبلیغات محصولات در آن در دنیای امروزه جزیی جدایی ناپذیر در راه اندازی و معرفی استارتاپ هاست.

 

 

کسب درآمد از اینترنت

 

 

تبلیغات

با تبلیغات موثر می توان نظر افراد بیشتری را به استارتاپ خود معطوف کنید. در یک استارتاپ شما ممکن از بهترین و با کیفیت ترین محصول را ارائه دهید ولی تا زمانی که مردم از آن آگاه نباشند موفقیت و درآمد ناچیزی از آن خواهید داشت. تبلیغات می تواند اشکال متفاوتی از جمله مجلات، روزنامه ها، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و بیلبوردها تا تبلیغات آنلاین در سایت های پر مخاطب و شبکه های اجتماعی را شامل شود که با توجه به نوع استارتاپ و مخاطبان آن می توان روش موثرتر تبلیغاتی را برای کسب درآمد بیشتر استفاده کرد.

 

 اشتراک یا حق عضویت

اگر محصولی را به کاربران ارائه می دهید می توانید برای آن حق اشتراک یا حق عضویت تعیین کنید به این صورت که کاربران شما برای استفاده از محصولات شما باید هزینه ای را بابت اشتراک با مدت زمان مورد نظر پرداخت کنند و تا زمانی که اشتراک دارند می توانند از تمام آپشن های محصولات شما استفاده کنند.

 

طراحی یک وبسایت

امروزه می توان با صرف هزینه اندک یک فروشگاه اینترنتی بزرگ برای ارائه محصول یا ایده خود داشت که در آن به راحتی محصولات را کامل معرفی کرد و مشتریان زیادی را از این طریق پیدا کرد. می توانید از نقش seo نیز در موفقیت کسب و کار و کسب مخاطب و درآمد بیشتر بهره ببرید. از این طریق می توانید کلمه های کلیدی سایت خود را مشخص کنید و بگذارید این کلمات کلیدی برای موتورهای جستجوگر مشخص شود تا سایت شما را راحت تر در نتایج جست و جو ها مشخص کند. این نیز یک راه دیگر برای افرایش کسب درآمد از اینترنت می باشد.

 

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af/

نکات مهم در مدیریت شبکه اجتماعی

• انتخاب شبکه اجتماعی مناسب

این مورد بسیار مهم است. در انتخاب شبکه اجتماعی مناسب دقت لازم را به کار ببرید تا نتیجه مطلوب تری بتوانید بگیرید. باید توجه کنید مخاطب شما بیشتر در کدام رسانه حضور دارد. اگر به عنوان مثال بازار هدف شما در رسانه های اجتماعی مانند لینکداین حضور دارد باید فعالیت خود را در آن شبکه متمرکز کنید.
اگر مخاطب هدف شما تمایل دارد وقت خود را در تلگرام بگذراند و یا ساعت ها صرف می کند تا پست های اینستاگرام را مشاهده کند و در آنجا به دنبال خدمات یا کالای شما می گردد شما هم باید آنجا باشید.
یا اگر محتوای دیداری از کالا یا خدمت شما برای مخاطب شما جذاب تر است قطعا باید در اینستاگرام باشید. بنابراین هم به کالا یا خدمت خود توجه کنید و هم به مخاطب هدف خود که در کدام شبکه حضور بیشتری دارد. همچنین به نحوه مدیریت شبکه اجتماعی و تناسب فعالیت ها با ماهیت آن شبکه باید توجه داشت.

 مطالعه مطلب اصطلاحات استارتاپی پینشنهاد می شود.

• شکل دادن پرسونای مناسب

بازار هدف خود را شناسایی کنید و مخاطبان خود را قالب بندی کنید و مشخص کنید که چه کسانی را در این شبکه اجتماعی درصدد جذب و تحت تاثیر قرار دادن هدف قرار داده اید تا تولید محتوا در این شبکه ها را برای پرسونای مورد نظر خودت انجام دهید.
زیرا نمی توان با تولید محتوای عمومی، بازار هدف خاص خود را جذب کرد و باید تمرکز ویژه بر مخاطب خاص خود قرار داد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c/

انحلال شرکت یا شکست استارتاپ ها

 

۱- سعی کنید از محدودیت های خود آگاهی داشته باشید.

بنیان گذاران و سایر افراد کلیدی، گاهی می توانند عامل مهمی در رشد و گسترش استارت آپ باشند، اما گاهی افرادی که برای مرحله خاصی مناسب هستند و ممکن است برای آینده آن موقعیت شغلی مناسب نباشند
در موارد زیادی می بینیم که استارت آپ ها، افراد با تجربه و با رزومه های پر زرق و برق به ارمغان می آورند، اما در نهایت می بینیم آن افراد با توجه به ویژگی های شرکت یا استارت آپ مورد نظر ما خیلی اثربخش نبوده اند! بلکه استارت آپ ما زمینه آموزش و رشد آنان را فراهم آورده است و متاسفانه همین افراد موجب انحلال شرکت می شوند.
همه افراد تمایل دارند کسانی را استخدام کنند که از همان ابتدا رهبران با تجربه و خبره ای هستند اما بهتر است واقع بین باشیم! استخدام افراد خبره با حقوق های دریافتی بسیار پایین برای یک استارت آپ نو پا امکان پذیر نیست. بنابراین بهتر است افرادی را انتخاب کنیم که علارغم تجربه کاری کم، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و پیشرفت خود و سازمان شان دارند.

شکست استارتاپ ها

۲- در جستجوی افراد بی تجربه و با استعداد باشید.

اشتباه بزرگی که اکثر کسب و کارهای نوپا دچار آن می شوند این است که در ابتدای راه با هیجان بسیار زیادی به دنبال افراد با تجربه و خبره می گردند تا نقش های جدید را به آن ها بسپارند.
اما بهتر است شما از ویژگی های استارت آپ های شکست خورده یا انحلال شرکت های دیگر پند بگیرید و پیش از این که تصمیم بگیرید فردی با تجربه پنج ساله از یک سازمان بزرگ یا شرکتی خیلی معروف را استخدام کنید، به دنبال استعداد و هوش افراد باشید.
تجربه نشان می دهد که در واقع بهترین کارمندان، کارآموزان ما بوده اند. کارآموزان با استعدادی و با اعتماد بنفسی که توسط خود سازمان ها آموزش داده بشوند، با مرور زمان بر مبنای شایستگی هایشان می توانند مدیران لایق، ارزشمند و دلسوزی برای سازمان ما بشوند.

 

۳- یافتن تصمیم گیرندگان

همیشه سعی کنید متوجه شوید که تصمیم گیرنده نهایی در شرکت مورد نظر شما کیست.
اگر برای بستن قرارداد همکاری یا 
سرمایه گذاری ، به شرکت یا سازمان خاصی مراجعه می کنید و فردی که در حال ملاقات هستید تصمیم گیرنده نهایی نیست، قطعا وقت تان را هدر داده اید!
وجود افراد هوشمند برای یافتن موقعیت ها، یکی از ویژگی های استارت آپ های موفق است که موجب می شود انحلال شرکت اتفاق نیفند. سعی کنید در کمترین زمان ممکن، فرد تصمیم گیرنده نهایی را پیدا کنید. سپس با قرار ملاقات از پیش تعیین شده ای، در یک اتاق در بسته با آن شخص یا اشخاص در مورد فرآیند ها و اهداف آینده ی شرکتشان سوال کنید.

 

۴- به شترها چتر نفروشید!

یکی از ضرب المثل های معروف می گوید: “به شترها چتر نفروشید.”
منظور این است که مطمئن شوید مشتری ایده آل تان را پیدا کرده اید، آن گاه بر روی آن ها تمرکز کنید.
یافتن مشتریان بالقوه از سخت ترین و در عین حال ارزشمندترین ویژگی های استارتاپ های موفق است. زیرا اگر تا همه راه را هم به بهترین روش پیموده باشید، بدون فروش محصول یا خدمات و درآمدزایی، چرخه حیات استارت آپ تان متوقف می شود یا انحلال شرکت را خواهید دید. بنابراین باید به این مرحله بیشتر از آن چه که فکر می کنید، اهمیت بدهید.

 

۵- در ابتدای راه تحریف را فراموش نکنید

بنیان گذاران همیشه باید از این ترفند ساده استفاده کنند و ویژگی های استارت آپی که می خواهند راه اندازی کنند را تحریف (یا مبالغه) کنند؛ چرا که در واقع آن ها چشم انداز چیزی را که هنوز وجود ندارد را به سرمایه گذاران می فروشند و نه انحلال شرکت را به آن ها نمایش می دهند!


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7/

چه شرکت هایی را استارتاپ نمی توان درنظر گرفت؟

 فارغ از این که معنی استارت آپ چیست، هیچ پارامتر ثابتی نیز در این که چه نوع شرکتی را می توان در زمره استارتاپ ها قرار داد وجود ندارد؛ اما این اصطلاح معمولا برای شرکت های با تکنولوژی بالا که کالاهایی را تولید می کنند تا از تکنولوژی برای ارائه نوع جدیدی از کالا یا خدمت استفاده کنند اطلاق می شود.

به همین ترتیب، هیچ قانون مشخصی در رابطه با زمانی که دیگر شرکت خاصی، استارت آپ محسوب نمی شود، وجود ندارد. برخی پیشنهاد می کنند یک استارتاپ وقتی به یک حجم مشخص رسید، یا مسیرش به سمت سودآوری تکمیل شد، یا سطح بالایی از بودجه های سرمایه گذاری را دریافت کرد دیگر از مرحله استارت آپ گذشته است. برخی نیز معتقدند وقتی استارت آپ به یک شرکت و سازمان عمومی تبدیل شد یا به یک شرکت بزرگ تر پیوست دیگر از مرحله استارت آپی گذشته است.
این روزها این واژه را از زبان بسیاری از افراد درگیر کسب و کار می شنوید و شاید برایتان جالب باشد بدانید AirBnb، فیس بوک، و اوبر هم روزی یک استارت آپ محسوب می شدند.

استارت آپ جیست

اصول پایه گذاری استارتاپ ها

بعد از پرداختن به معنی استارت آپ، باید به این نکته اشاره کرد استارت آپ ها اصول اساسی دارند که شامل موارد زیر است:

 

– سریع راه اندازی می شوند

اخذ تصمیم و تغییر اولویت ها در این نوع کسب و کار به سرعت انجام می شود. رشد و گسترش کسب و کار در یک زمان محدود است و همه چیز در یک استارت آپ سریع اتفاق می افتد.

 

– بنیانگذاران

علی رغم این که تیم، تاثیر قابل توجهی بر این نوع کسب و کار دارد، اما یک استارت آپ مخلوق بنیانگذارانش است که معمولا شامل یک یا سه نفر از افرادی است که در فعالیت های این کسب و کار نقش اساسی و کلیدی دارند. بنیانگذاران این نوع کسب و کار، ایده ای دارند که می خواهند با اجرای آن تغییراتی در یک بازار ایجاد کنند و متعهد هستند که این ایده را به انجام برسانند.

مبنبع:

استارتاپ ها و گردشگری تهران

 راه اندازی استارتاپ هایی در قالب کسب و کار اینترنتی که بتوانند به معرفی این جاذبه های گردشگری بپردازند و گردشگری تهران را به فعالیتی جذاب تبدیل کنند می توانند کمک شایانی به گردشگری در تهران کنند.

این استارتاپ ها می توانند با گردآوری اطلاعات پیرامون جاذبه های گردشگری تهران با راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی به رونق گردشگری در تهران کمک کنند. علاوه بر این، می توانند از راه های مختلف کسب درآمد کرده و از این کسب وکار اینترنتی بتوانند راهی برای خلق ثروت بیابند.

 

گردشگری

 

راه های کسب درآمد استارت آپ از معرفی جاذبه های گردشگری

راه هایی که یک استارت آپ یا کسب و کار اینترنتی می تواند با استفاده از معرفی جاذبه های گردشگری تهران از آنها کسب درآمد کند متنوع هستند که در اینجا به برخی از این روش ها به صورت خلاصه اشاره می شود:
در توضیح بیشتر این مطلب باید گفت که به عنوان مثال، استارت آپ خاصی می تواند در حوزه گردشگری تهران مشغول فعالیت شود و با تولید محتوا پیرامون جاذبه های گردشگری تهران در قالب یک کسب و کار اینترنتی، به فروش بلیط های اماکن دیدنی بپردازد و یا تورهای گردشگری تهران برگزار کند.
همچنین می تواند با راه اندازی یک سایت گردشگری تهران، امکان خرید کالاها یا خدمات خاص از تهران را برای افراد علاقه مند مهیا سازد.

 

• خدمات مرتبط با ویزا و محل اقامات

معرفی جاذبه های گردشگری تهران می تواند در قالب کسب و کار اینترنتی با همکاری سایت های خارجی، باعث رونق و جذب توریست خارجی شود و استارتاپ در قدم بعدی می تواند محل اقامت و یا مسائل مربوط به صدور ویزا یا مشاوره برای سفر ارزان قیمت یا مواردی از این دست را چاشنی کار نماید و از طریق یک کسب و کار اینترنتی به کسب درآمد از افراد خارجی و گردشگران ساکن در خارج از کشور نماید.

 

• کمک به تولید ملی

ایده معرفی جاذبه های گردشگری همچنین می تواند به تولید ملی هم کمک کند و استارتاپ می تواند در کنار ارائه محتوا و اطلاعاتی پیرامون گردشگری در تهران، کالاها و یا صنایع دستی تولید کشور را هم به توریست داخلی و هم به گردشگر خارجی معرفی و به فروش برساند.
مهمترین نکته ای که در زمینه جذب گردشگر و رونق گردشگری تهران از طریق راه اندازی استارتاپ باید به آن توجه کرد آن است که محتوای تولید شده باید متناسب با گردشگر هدف باشد و بتواند وی را ترغیب نماید تا با میل و اشتیاق بیشتری به سفر به تهران و گردشگری در تهران بیاندیشد و مسیر سفر را برای گردشگر تا آن جا که می تواند، تسهیل بخشد.

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد