x تبلیغات
همه چیز در مورد استارتاپ ها

۱۱ ویژگی استارتاپ های موفق

 

یک: یافتن خرابکاری و بی دقتی رقبا

آیا می توانید اشتباهات دیگران و فرصت های از دست رفته آن ها را ببینید و از این موقعیت پیش آمده به عنوان یک بازار بالقوه قدرتمند استفاده کنید؟ یکی از مهم ترین ویژگی های استارتاپ های موفق این است که نسبت نقاط ضعف رقبا و فرصت های به وجود آمده در بازار هدفشان بسیار هوشمند هستند.

 

دو: تمرکز عمیق بر هدف

صاحبان کسب و کار های موفق برای رسیدن به تمرکز عمیق تمرین می کنند. به طور مثال هرفردی یک مدت زمانی را با توجه به شناختی که از خودش دارد تعیین می کند و اگر موفق شد به صورت متوالی بروی هدفش تمرکز کند و حواسش پرت نشود برای خودش جایزه می خرد و برای دفعه بعدی این زمان را افزایش می دهد تا جایی که کامل بتواند به توجه و تمرکز عمیق به عنوان یک ویژگی فردی برسد.

 

سه: بهره گیری از تجربیات مشتریان

ضرب المثل قدیمی می گوید که “صداها ماندگار ترین هستند”
از آن جایی که اساس کار ما باید برای این باشد که همیشه حق با مشتری است، بنابراین باید به نظرات مشتری هایمان اهمیت ویژه ای قائل شویم و فرصتی را در اختیار آن ها قرار بدهیم تا نظرات خود را با ما در میان بگذارند. شنیدن صدای مشتری از مهترین ویژگی استارتاپ های موفق است.

 

چهار: پایدار و متعهد به رشد

از دیگر ویژگی های استارتاپ های موفق که ممکن است از راه اندازی یک کارخانه بزرگ تا هر کار دیگری متفاوت باشد، این است که دائما باید حرکت رو به جلو و قدرت انطباق پذیری بسیار بالا داشته باشند.

 

پنج: اعتماد و انعطاف پذیری به روش فعلی

بعضی مواقع بهترین راه حل این است که فقط رفتارهای غلط را از خودمان دور کنیم. صاحبان کسب و کار های موفق، خیلی خوب می دانند که چه زمانی باید حرکت رو به جلو را متوقف و از کارهای بازخورد بگیرند.

 

شش: پیگیری مشتری، هدایت بازار

موفق ترین کارآفرینان جلوتر از برنامه ریزی که پیش تر تعیین کرده بودند حرکت می کنند اما همه ما می دانیم که نیازهای مشتری بازار را هدایت می کنند، بنابراین باید با نوآوری و خلاقیت این نیازها را در درون مردم ایجاد کنیم.

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82/

با ویژگی استارتاپ های موفق چقدر آشنا هستید ؟

 هیچ روش خاصی برای موفقیت همه استارتاپ ها وجود ندارد. اگر فکر می کنید که یک راه سنگ فرش شده و روشن برای همه کارآفرینان وجود دارد که با ورود به آن جا به راحتی می توانند به موفقیت برسند، سخت در اشتباه هستید!

در واقع رشد کردن و رسیدن به موفقیت در این بازار رقابتی پیچیده، به اندازه پریدن با یک جفت دمپایی ابری سخت و دشوار است. با توجه به بازار رقابتی امروزه و شرایط موجود، بهترین کاری که کارآفرینان برای راه اندازی یک استارتاپ موفق می توانند انجام بدهند، بهره گیری از تجربیات و شناخت ویژگی استارتاپ های موفق است.
نتایج حاصل از تحقیقات متوالی نشان می دهد که اگرچه کارآفرینان می توانند به طور گسترده ای در مجموعه مهارت های خود و صنایع مختلف متفاوت باشند، اما اغلب ویژگی استارتاپ های موفق در سطح جهان بسیار مشابه به یکدیگر هستند.
اگر صاحب 
ایده هستید و می خواهید یک استارتاپ موفق را راه اندازی کنید، در ادامه ۱۱ ویژگی استارتاپ های موفق که در کتاب توسعه شرکت دره سانتاکلاریتا به چاپ رسیده است را آورده ایم:

ویژگی استارتاپ موفق

۱۱ ویژگی استارتاپ های موفق

 

یک: یافتن خرابکاری و بی دقتی رقبا

آیا می توانید اشتباهات دیگران و فرصت های از دست رفته آن ها را ببینید و از این موقعیت پیش آمده به عنوان یک بازار بالقوه قدرتمند استفاده کنید؟ یکی از مهم ترین ویژگی های استارتاپ های موفق این است که نسبت نقاط ضعف رقبا و فرصت های به وجود آمده در بازار هدفشان بسیار هوشمند هستند.

 

دو: تمرکز عمیق بر هدف

صاحبان کسب و کار های موفق برای رسیدن به تمرکز عمیق تمرین می کنند. به طور مثال هرفردی یک مدت زمانی را با توجه به شناختی که از خودش دارد تعیین می کند و اگر موفق شد به صورت متوالی بروی هدفش تمرکز کند و حواسش پرت نشود برای خودش جایزه می خرد و برای دفعه بعدی این زمان را افزایش می دهد تا جایی که کامل بتواند به توجه و تمرکز عمیق به عنوان یک ویژگی فردی برسد

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82/

بازار کار در استارتاپ ها چطور است؟

 

بازار کار برای استارتاپ ها معمولا چگونه است؟

این سوالی است که بسیاری از افراد هنگام راه اندازی استارتاپ به ذهنشان خطور می کند و به دنبال پاسخ برای آن هستند. اما پاسخ به این سوال، آن قدرها آسان نیست و موفقیت در استارتاپ و داشتن بازار کار بستگی به عوامل زیادی دارد.
بسیاری از افراد می پرسند آیا زحمتی که متحمل می شوند تا استارتاپ خاصی را راه اندازی کنند و آن را توسعه دهند، در آینده با سود مورد انتظار جبران خواهد شد؟ وضعیت استخدام در استار آپ ها چگونه است؟ آینده کسب و کار استارتاپی چگونه پیش می رود و مواردی از این دست. در این مقاله 
پیدایش به این مسائل می پردازیم که یکی از مهمترین دغدغه های هر فردی است که به راه اندازی و توسعه کسب و کار جدید یا استارتاپ فکر می کند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

ملزومات کار در منزل اینترنتی

 لازمه داشتن کار در منزل اینترنتی داشتن یک مهارت، تخصص، هنر و … همچنین آشنایی با نحوه کسب درآمد از اینترنت و آشنایی با بسترهایی است که از آن طریق بتوان حاصل مهارت، تخصص و یا هنر خود را به فروش رساند. دراین صورت است که یک کسب و کار اینترنتی در منزل شکل می گیرد.

 

 مطالعه مطلب چگونه سرمایه گذار پیدا کنیم پیشنهاد می شود.


حتی بخش جذابی که این روزها توجه استارت آپ ها را هم به خود جلب کرده است حوزه آموزش است. بسیاری از استارت آپ ها بر این نکته استوار شده اند که بتوانند مهارت، تخصص و یا هنر خاصی را به صورت بسته های آموزشی، یا آموزش های به صورت زنده از طریق امکانات فراهم شده توسط اینترنت به دیگران آموزش دهند و از این طریق کسب درآمد اینترنتی داشته باشند.

 

نکات مهم در راه اندازی و مدیریت کار در منزل اینترنتی

همه این فعالیت ها و خدمات می تواند به صورت کار در منزل اینترنتی در نظر گرفته شود. مهم آن است که هم مهارت فروش محصول و خدمات در فرد وجود داشته باشد و هم بستر مناسب را برای ارائه و عرضه محصول نهایی خود انتخاب کرده و با نحوه تعامل با آن بستر آشنایی داشته باشد.
همچنین کار در منزل اینترنتی نیاز به صبر و بردباری دارد و به نوعی کاری بیست و چهار ساعته است و بسیاری از مشتریان توقعی که از کسب و کار سنتی دارند از کسب و کار اینترنتی در منزل ندارند و انتظار می رود صاحب کسب و کار اینترنتی در منزل به صورت شبانه روزی و در هر ساعتی که مشتری تمایل داشته باشد در اختیار وی باشد و بتواند پاسخگوی نیازهای مشتری باشد. بنابراین نکات مهمی در کار در منزل اینترنتی هست که استارت آپ های علاقه مند به این نوع کسب درآمد از اینترنت باید آن ها را مدنظر قرار دهند و حتما به نکات ظریف این مساله دقت کافی مبذول دارند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

در ارائه ایده های استارتاپی استارتاپ شو چه اتفاقی می افتد؟

 در ارائه ایده های استارتاپی برنامه استارتاپ شو، کار آفرینان استارتاپ ها می توانند توضیحاتی را درباره طرح مد نظرشان و اهداف و … برای بینندگان مطرح کنند.

همچنین سرمایه گذاران نیز درباره استارتاپ های موجود، در برنامه پخش زنده استارتاپ شو صحبت می کنند و نظرات خود را به اشتراک می گذارند.
در بعضی موارد انتهای برنامه استارتاپ شو، یک ویدئویی از روند تصمیم گیری در مورد استارتاپ ها، در شبکه های اجتماعی و یوتیوب قرار می گیرد.

 

چگونه در یک برنامه استارتاپ شو ثبت نام کنیم؟

با توجه به رشد روند پیدایش ایده های استارتاپی و استارتاپ ها، امروزه شرکت ها و سازمان های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به صورت تخصصی بر روی برنامه های استارتاپ شو فعالیت می کنند. در واقع این شرکت ها کارآفرینان نوپا را پیدا کرده و از آن ها جهت ثبت نام دعوت می کنند. عموما شرایط ثبت نام در برنامه های استارتاپ شو به دو صورت می باشد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%b4%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

برند یا نام تجاری چیست؟

مغز انسان دارای سیستمی است که مانند کامپیوتر قطعات جدای مربوط به چیز خاصی را درکنار هم و تحت یک tab مخصوص ذخیره می کند. این tab می تواند به شکل یک نام تجاری، لوگو، آهنگ و یا رایحه باشد که برخورد با آن باعث شروع شناسایی تمامی آن قطعات جدا از هم می گردد. به همین دلیل است که یک بوی خاص خاطرات مشخصی را به یادتان می آورد.
یک برند در واقع یک tab بسیار قدرتمند است. برند مانند یک بارکد است که مغز ما با هر بار اسکن کردن آن، تمام تجربیات و شناخت ما از آن برند را به یاد می آورد. یک برند خوب خاص و در عین حال ساده است. یک برند مناسب باید منحصر به فرد بوده و به راحتی قابل شناسایی باشد. نمونه بارزی از این دست لوگوی شرکت Apple است.

برندها

دو دلیل مهم برای ثبت برند استارتاپ ها

– یکی از مهمترین مزایا و دلایل ثبت برند برای استارتاپ ها، کمک به هویت بخشیدن آن هاست. یک برند فقط لوگوی یک شرکت نیست بلکه چیزی فراتر از یک اسم یا طرح است. در واقع برند معرفی کننده شخصیت کسب و کار شماست. به همین دلیل است که استارتاپ ها نیاز دارند که یک برند مناسب را برای معرفی کسب و کار خود انتخاب کنند. ایجاد یک دید مناسب موفقیت استارتاپ در آینده را تضمین می کند و انجام این کار از ابتدا، بسیار ساده تر است.

– علاوه بر موارد گفته شده، ثبت برند برای استارتاپ ها از آن جهت مهم است که بسیاری از استارتاپ ها به دلیل عدم مشخص کردن درصد مشارکت و یا نداشتن شراکت نامه همان ابتدا با شکست رو به رو شده اند، زیرا برای ثبت برند نیاز است که یکی از شرکای استارتاپ دارای مجوز یا جواز کسبی در همان حوزه فعالیت استارتاپ باشد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af/

چرا ثبت برند ضروری است؟

 طبق بررسی های انجام شده توسط پیدایش، بسیاری از صاحبان ایده، استارتاپ ها و کارآفرینان در سرتاسر دنیا وجود دارند که می گویند: ” ما تازه شروع کرده ایم، پس نیازی به ثبت برند نداریم.” اما آیا این طرز تفکر درست است؟ آیا فقط استارتاپ های بزرگ به برند نیاز دارند؟ پاسخ مسلما خیر است! در ادامه دلیل آن را خواهید فهمید.

Google، Apple و Flipkart هنگامی که شروع به کار کردند، همه شان شرکت های شناخته نشده ای بودند. تنها چیزی که آن ها را از دیگران متمایز می کرد شور و اشتیاق و افق دید صاحبانشان بود. آن ها باید برای جذب سرمایه گذاران مناسب، کارکنان مستعد و همچنین مشتری های زود هنگام تلاش می کردند. به همین دلیل، برای توصیف محصولاتشات از برند استفاده کردند. برند در واقع روش ساده ای برای شناساندن محصول، سرویس ارئه شده و یا کسب و کار است که کمپانی های بزرگ آن را از همان لحظه اول مورد توجه قرار می دهند.

 

برند سازی، در نگاه اول ساده به نظر می رسد

ایجاد یک برند مناسب یک چالش بزرگ برای بسیاری از صاحبان کسب و کار است. چرا که آن ها فواید استراتژیک این کار را به درستی درک نمی کنند و فکر می کنند که برند در یک لوگو و یا طرح گرافیکی خلاصه می شود. اغلب این افراد نمی توانند درک کنند که که ثبت برند می تواند چه تاثیر شگفت انگیزی بر کسب و کار آن ها داشته باشد. از این رو بسیاری از آن ها از این کار صرف نظر می کنند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af/

ملزومات کسب درآمد اینترنتی برای استارتاپ ها

 حال بعد از این که با مزایای کسب درآمد اینترنتی آشنا شدیم باید بدانیم که در کسب درآمد از اینترنت چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم. چگونه می توانیم روی کسب و کار اینترنتی حساب کرده و از آن توقع و انتظار سود و کسب درآمد داشته باشیم.

 مطالعه مطلب شتابدهنده چیست پیشنهاد میشود.

 

-باور داشتن تیم به نوع کسب و کار اینترنتی

نکته مهم آن است که باید تیمی که قرار است استارتاپ کار مدیریت کسب و کار را با آن انجام دهد با این مساله و نوع کسب و کار اینترنتی آشنایی داشته و به نتیجه آن باور داشته باشد.

 

-دادن فرصت زمانی مناسب از سوی مدیریت کسب و کار

این تیم مخصوصا مدیریت کسب و کار باید فرصت زمانی مناسبی به تیم همکار بدهد تا به نتیجه مطلوب یعنی کسب درآمد از اینترنت دست یافت. زیرا مانند هر کسب و کار دیگری، کسب و کار اینترنتی نیاز به زمان و صبر و بردباری تیم دست اندرکار دارد تا به نتیجه مورد انتظار دست یابد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

کسب درآمد اینترنتی، شروع استارتاپ

 بسیاری از استارتاپ ها می توانند از مزایای کسب درآمد اینترنتی استفاده کنند تا اولین گام های خود را در بازار هدف بردارند. به گونه ای که بسیاری از انواع کسب و کار اینترنتی در مدت زمان کمتری به کسب درآمد رسیده اند و کسب درآمد اینترنتی می تواند برای کسانی که در ابتدای مسیر راه اندازی استارتاپ هستند گزینه مناسبی باشد.

مطالعه مطلب ایده چیست پیشنهاد می شود.

پس همان طور که تاکنون به آن اشاره شد دلایل بسیاری وجود دارد که به نظر می رسد کسانی که در کار مدیریت کسب و کار هستند باید به آن توجه ویژه داشته باشند و گزینه کسب درآمد اینترنتی را از نظر دور نگاه نداشته و از آن غافل نشوند.
همچنین همان طورکه اشاره شد، جبران هزینه های راه اندازی، توسعه و مدیریت کسب و کار با کسب درآمد اینترنتی می تواند محقق شود.
به گونه ای که می توان با راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه ای در هزینه ها در هر کدام از مراحل استارتاپ بود.

 

ملزومات کسب درآمد اینترنتی برای استارتاپ ها

حال بعد از این که با مزایای کسب درآمد اینترنتی آشنا شدیم باید بدانیم که در کسب درآمد از اینترنت چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم. چگونه می توانیم روی کسب و کار اینترنتی حساب کرده و از آن توقع و انتظار سود و کسب درآمد داشته باشیم.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

در تعیین kpi استارتاپ سود مهمتر است یا رشد استارتاپ ؟

 صاحب ایده در تعیین kpi چیست برای استارتاپ ها باید در نظر داشت که سود آوری برای یک استارتاپ شاید تا چند سال اول فعالیت هم، تعیین شاخص اشتباهی هست! حتی استارتاپ های بزرگ نیز تا چند سال اول فعالیت به دنبال رشد هستند تا سود. از این دست مثال ها در استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات شاید بی شمار بتوانیم داشته باشیم که مهمترین آنها در ایران دیجی کالا است.

 

لزوم تشریح شاخص های کلیدی عملکرد برای واحد های مختلف استارتاپ ها

Kpi بر اساس مرحله ای که بیزینس در آن قرار دارد، تعیین می شود. هر کسب و کاری برای داشتن نظم و مدیریت درست در حوزه های مختلف و بخش های خود، نیازمند kpi های مختص به همان بخش است. ضرورت انجام شاخص های kpi برای تمام واحد ها از این جهت است که استارتاپ طبق مسیر اصلی و برنامه ریزی شده رشد داشته باشد و عملکرد تمام بخش های یک بیزنیس در این رشد بسیار موثر است. kpi ها در هر مرحله که کسب وکار یا استارتاپ در آن قرار دارد، متفاوت است و با توجه به نیاز ها و اهداف آن مرحله از رشد استارتاپ، تعریف می شوند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b4%d8%a7%d8%ae%d8%b5-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d8%adkpi-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد